Datorlös

Nätet är så segt så blir bara en kort uppdatering nu. 

Efter min lilla moppeolycka i fredags bestämde sig min kära dator för att ge upp. Skärmen är död och ja datorn verkar inte fungera som den ska heller. Jag ska försöka få den fixad men i nödfall får jag hålla till godo med skolans lite lagom sega datorer. Idag blir ni tyvärr utan bilder på grund av detta.

Helgen har hur som helst varit väldigt trevlig. I fredags var det som sagt fredagspub här på skolan och sedan bar det av vidare mot världens härligaste bar, Ting Tong Bar, ungefär 10 minuter bort med tuk-tuk. Baren låg precis på stranden och då det var högvatten så slog vågarna upp bara någon enstaka meter från trappan upp till baren. Hur mysigt som helst.

På lördagen var vi väldigt sega så då blev det en lat dag i soffan framför en massa filmer.

På söndagen var det jättefint väder så då åkte vi till en resort och badade och solade vid deras pool. Det var otroligt fint och härligt där då det låg precis vid havet, så utsikten därifrån kunde man inte direkt klaga på. (Bilder kommer senare). Enda problemet var att det var lite för skönt att ligga där så trots att jag tyckte att jag varit nogrann med solskydd så ser jag ut som en kräfta i ansiktet och fläckvis över kroppen där jag tydligen missat med solkrämen. Väldigt snyggt. Men inte direkt oväntat heller.

På kvällen åt vi middag tillsammans med en massa andra svenskar som alla tydligen hade bestämt sig för samma ställe som oss, väldigt trevligt och god mat som alltid. Efter middagen körde vi in till Saladan och gick i affärer och shoppade lite. Kvällens skörd för min del blev en klänning, en väska och en handduk. Sen åkte jag och två tjejer till en irländsk pub och satt där hela kvällen. Riktigt rolig kväll då vi träffade många intressanta människor från bland annat Frankrike, Österrike och England  och jag höll mig till cola hela kvällen för att kunna köra hem så jag var till och med pigg idag när jag vaknade. Skönt!

Dagens planer är plugg någon timme till, försöka fixa datorn och sen blir det nog en lugn kväll skulle jag tro. Det är bara jag och Mikaela hemma i lägenheten just nu för Anna har åkte till Japan en vecka för att hälsa på sin bror.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Hur har du det i Thailand?:D Måste vara varmt som tusan... Idag hade vi 28grader och strålande solsken är så inte ska man klaga direkt.. Jag älskar spanien! Haha vad kul det låter att ni åkte med Tuk-tuk till ting-tong bar:D Ha det fint! Kramar sara

2009-09-21 @ 16:47:26
URL: http://raarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0