En vecka i Thailand

Nu har jag alltså varit i Thailand ganska exakt en vecka. På ett sätt känns det som om jag varit här hur länge som helst redan och på ett annat som om jag kom igår, men ja, en vecka är det alltså och nu är det mindre än tre veckor tills jag får besök av mamma, Fanny och Frida, och det ska verkligen bli superkul!

Igår satt jag på skolan till sju ungefär och skruvade och fixade med datorn. Var in under tangentbordet och bytte plats på ramminnena och ja, gjorde allt möjligt konstigt som jag egentligen är alldeles för oteknisk för men måste man så måste man. Hur som helst så hade inte mina timmar som datatekniker någon effekt så jag står fortfarande kvar på ruta ett och får nog hålla till godo med skolans dator helt enkelt.

Vid sju mötte jag upp Maria och åkte iväg ungefär 4 km bort och så åt vi middag på hennes kompis nyöppnade restaurang tillsammans med ytterliggare en svensk vid namn Robert och en thailändsk tjej. Maten var riktigt god även om thailändskan upplyste mig om att det jag beställt var sånt som barn eller människor som inte klarar av kryddor brukar beställa. Nåja, passade ju mig rätt bra hur som helst då jag och alltför starkt kryddad mat inte kommer så bra överens.

Resten av kvällen blev väldigt lugn men trots att jag låg i sängen från tio ungefär så lyckades jag inte somna förrän vid två ungefär, aningen segt alltså. Då hade jag gärna haft min dator så jag åtminstone kunde ha kollat på film eller något sånt.

Hittills idag har jag inte gjort så mycket annat än att lämna in min tvätt, petat lite mer på datorn och pluggat och än så länge har jag inga planer för kvällen heller men det kan mycket väl dyka upp något, saker och ting är inte direkt jätteplanerade här utan det mesta sker rätt spontant.

Några bilder från poolen i söndags:


  

(Och ja mamma, Fanny och Frida, det är superfint där men rätt dyrt bara så ni vet)

Kommentarer
Postat av: Janne

Dåligt med uppdateringar här nu! beror det på bristen av kommentarer eller ;) Får väll dra mitt strå till stacken då helt enkelt även om jag har rätt bra koll ändå om man säger så haha!

2009-09-24 @ 18:00:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0